KUSIS’e nasıl giriş yapılır?

https://kusis.ku.edu.tr/psp/ps/?cmd=login adresinden, bir dil tercihi yaptıktan sonra, KU NetID ve KU NetID Password’ünüzü yazıp oturum-ac butonuna tıklamanız gerekmektedir.

KUSIS üzerinden nasıl dilekçe sunarım?

“Self Service ok Request Activities okService Requests ok Create a New Request” menü adımlarından sonra, “Academic Institution” olarak Koç Üniversitesini (KOCUN) ve Talep Kategorinizi (Request Category) girip “Next” butonuna basmanız gerekmektedir. Lütfen “Comment” kısmına mümkün olduğunca detaylı bilgi giriniz. Ayrıca add-attachment butonuna basarak ek belge yükleyebilirsiniz. Son olarak, dilekçenizi sunamak için submitbutonuna tıklamanız gerekmektedir.

Ev Adres bilgimi nasıl güncelleyebilirim?

“Self Service ok Student Center ok Personal Information” menü adımlarından sonra, güncellemek istediğiniz bilginin üzerine tıklamanız gerekmektedir. Örneğin ev adres bilginizi güncelleyecekseniz home-adressbutonuna basmalısınız. Aynı adımları izleyerek telefon, e-post ve acil durum iletişim bilgilerinizi de güncelleyebilirsiniz. “Demographic Information” bilgisini sadece Kayıt Kabul Müdürlüğü güncelleyebilmektedir.

Kalan ders kredimi nereden öğrenebilirim?

Self Service okProgram Enrollment ok My Progression Report menü adımlarından sonra, hangi program için raporu görüntülemek istediğinizi seçmeniz gerekmektedir. Örneğin “Çift Anadal” yaptığınız program bilgisini görüntülemek istiyorsanız, öncelikle bu programı, aşağıda örneği verilen görüntüdeki gibi seçmiş olmanız gerekmektedir.change-program Bu seçimi yaptıktan sonra show-progression-reportbutonuna basmanız gerekmektedir.

Genel Seçmeli Ders listemden bir derse kayıt yaptırdım ancak aynı zamanda ders Alan Seçmeli listemde. Bu ders "Genel Seçmeli" yada "Alan Seçmeli" kategorisinden hangisine sayılır?

Hangi ders türünden aldıysanız, o şekilde yansıyacaktır. Soruda yeralan örnekten yola çıkarsak, “General Elective” kategorisinden kayıt olunması durumunda, “General Elective” olarak ders yüküne yansır. Her kayıt dönemi (Enrollment) sonunda, genel seçmeli dersler incelenerek, henüz yükümlülükleri tamamlanmamış Core, Required, veta Area Elective gibi diğer gruplara atanırlar.

Çift Anadal öğrencisiyim; her iki anadalımda da aynı Zorunlu Alan dersi almam gerekiyor. Bu dersi her iki programımda da planlamalı ve kayıt olmalı mıyım? Ve bu dersi bir anadalımda başarı ile tamamlarsam, diğer anadala da yansıyacak mı?

Ortak olan Zorunlu alan dersleri için her iki anadal programınızda planlama ve kayıt olma işlemi yapmanıza gerek yoktur. Sadece bir anadal programında planlama/kayıt işlemini tamamlamanız yeterlidir. Kayıt süreci dönemi tamamlandığında ilgili ders iki programa birden yansıyacaktır, ancak bu 1-2 hafta sürecek bir işlemdir. Evet, ilgili dersin yükümlülüklerini tamamlamanız durumunda, ilgili tüm programlara yansıyacaktır.

Hesap Bilgilerimde (Account Summary) 500 TL borç gözükmektedir, bu durum ile ilgili kiminle irtibata geçmeliyim?

Mali İşler Direktörlüğüne gidebilir, ya da https://trackit.ku.edu.tr/ üzerinden A track-it açabilirsiniz.

Planlanan derslerimden birini bırakmak istiyorum ancak “Çöp Kutusu” ikonu çıkmıyor. Dersi nasıl bırakabilirim?

Çöp Kutusu ikonu, sadece “My Planned Enrollment” bölümünde gözükür. “Self Service okProgram Enrollment okMy Planned Enrollments” menü adımlarını izleyerek planladığınız ve bırakmak istediğiniz dersin yanında ilgili ikonu trash görebilirsiniz. Bu ikona tıklayarak dersi bırakabilirsiniz.

Notlarımı nasıl görebilirim?

Notlarınızı 3 farklı yol izleyerek görebilirsiniz.
1) Self Service ok Student Center okMy Academics ok View My Course History
2) Self Service okProgram Enrollment ok My Progression Report
3) Self Service okProgram Enrollment ok My Course Planner

Çift Anadal öğrencisiyim. Çift Anadal programımı planlamaya çalışıyorum fakat My Course Planner bölümünde ilgili planı göremiyorum.

Çiftanadal, Yandal ve Uzmanlaşma öğrencileri planlama yapabilmek için okudukları bölümü seçmelidirler. Aşağıda görseli bulunan adımlar ile (Change Program-Programı Değiştir butonuna basarak) Çift Anadal planlarınızı görüntüleyebilirsiniz. change-program

Planlama bölümünde sadece “Common Core”, “Required Area”, “Area Elective” ve “General Elective” ana başlıkları görünmekte. Hiçbir dersi seçemiyorum.


Herhangi bir dersi seçmek/planlamaya eklemek için ikonuna tıklayıp ders listesinin belirene dek ikona basmanız gerekmetedir. “General Elective” listesi çok fazla sayıda ders içerdiği için ikonuna tıkladıktan sonra, sol tarafta bulunan alan konularına göre filtreleme yapmanız gerekir. Aynı filtreleme işlemini, aşağıdaki görselde de göreceğiniz gibi, “Keyword” girerek de yapabilirsiniz.

Bir dersi planlamak istiyorum fakat “My Planned Enrollments” sayfasında “No section available” mesajı alıyorum. Bu dersi nasıl planlamaya ekleyebilirim?

“No section available” hatası, o dersin o dönemde açılmadığını belirtir, dolayısıyla bu dersi ilgili dönem için planlamanıza ekleyemezsiniz.

Bahar dönemi derslerimi planlamak istiyorum fakat Güz dönemi planımı görüyorum hala. Dönemi nasıl değiştirmem gerekiyor?

Her dönem, hangi dönemin planlamasını yapmak istiyorsanız, o dönemi aşağıdaki alandan seçmeniz gerekir.

Ders devam durumuma nasıl bakabilirim?

Aşağıdaki menü adımlarını izleyerek, ders devam durumunuzu kontrol edebilirsiniz.
Go to Main Menu Curriculum Management Attendance Roster by Student

Assignment notlarını nasıl görüntüleyebilirim?

Notlarınızı 2 farklı yol izleyerek görebilirsiniz.
1) Self Service Enrollment View My Assignments. İlgili derse tıklayarak, , notlarınızı görüntüleyebilirsiniz. 2) Self Service Student Center My Academics. , adımlarından sonra, “Assignment” seçip ikonuna tıkladıktan sonra ilgili derse tıklayarak notlarınızı görüntüleyebilirsiniz.

Bir dersin Bahar döneminde açık olduğunu nasıl görebilirim?

Self Service Class Search/Browse CatalogClass Search menü adımlarını izledikten sonra ders bilgisini girip butonuna tıklamanız gerekmektedir.

Doğru dönemi seçtiğim halde, Bahar Dönemi planımı göremiyorum.

Her dönem, hangi dönemin planlamasını yapmak istiyorsanız, o dönemi seçmeniz gerekir, . Aynı zamanda eğer 1. Sınıf (freshman) öğrencisiyseniz, ilk döneminizi takiben, solda bulunan butonuna tıklayarak planlamanızı görüntüleyebilirsiniz.

Haftalık programımı nasıl görüntüleyebilirim?

Self Service Program Enrollment My Planned Enrollments. Bu menü adımlarından sonra, butonuna tıklarsanız, haftalık programınızı görüntüleyebilirsiniz. My Planned Enrollments sayfasına geri dönmek için butonuna tıklamanız gerekmektedir.

Bir derse kayıtlı olduğumu nasıl görüntüleyebilirim?

Self Service Program Enrollment My Confirmed Enrollments

Kayıtlı olduğum derslerimden birini bırakmak istiyorum. Dersi nasıl bırakabilirim?

Self Service Enrollment My Confirmed Enrollments altından bırakılmak istenen ders(ler) seçilerek butonuna tıklamanız gerekmektedir.

Koç Üniversitesi'nde İletişim Bilgilerine Nasıl Ulaşabilirim?

Tarayıcınızın adres satırına eguide.ku.edu.tr adresini yazarak siteyi ziyaret ediniz. Ziyaret etmiş olduğunuz sayfada kişiye ait bilgiler ile (Bölüm, Soyadı, KU NetID gibi) kişinin iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz. E-Guide sistemi kampüs içerisinde KU ağına bağlı olduğunuz taktirde çalışmaktadır. Kampüs dışında sistemi kullanmak istiyorsanız VPN bağlantısı yapmanız gerekmektedir.

KU NetID Password'ümü Unuttum. Yeni KU NetID Password'ümü Nasıl Edinebilirim?

Güvenlik nedenleri ile Kurumsal hesabınızın parolası e-posta veya telefon yardımı ile paylaşılmamaktadır. Kurumsal ID kartınız ile birlikte IT ofisimize gelmeniz gerekmektedir.

KU NetID ve KU NetID Password'ümle Hangi Servisleri Kullanabilirim?

KU NetID ve KU NetID Password Koç Üniversitesi yaşantınız boyunca Bilgi Teknolojileri olanaklarından faydalanabilmeniz için gerekli olan sistemlere giriş bilgilerinizdir. Örnek olarak, bilgisayarlara giriş, e-posta, internet, veri depolama, baskı alma, akademik yazılımlar, kütüphane, web siteleri, iş takibi (trackit.ku.edu.tr) sistemlerinde kullanılır.

Kütüphane Elektronik Kaynaklarına Ofisten, Evden veya Yurttan Erişebilirmiyim?

Koç Üniversitesi mensubu iseniz, kütüphanenin abone olduğu dergilere ve veri tabanlarına InKUire üzerinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca; Elektronik dergilere Journals adresten erişebilirsiniz. Veri tabanlarına Databases linklerinden erişebilirsiniz. Her bir veri tabanı karşısında yeşil renkli “kampus dışı erişim” linkine klikleyerek açılan sayfada “KU Net ID” ve “KU Net ID Password” girmeniz yeterlidir. Ayrıca kampus dışı erişim için Kütüphane hesabınızın olması gerekmektedir. Kütüphane hesabınız yoksa lütfen Kütüphane hizmet masalarında bulunan kütüphanecilerine başvurunuz ve hesabınızı açtırınız. Kampus dışı erişim için VPN hizmetimizi de kullanabilirsiniz. Bu hizmet size sanki kampus içindeymişsiniz gibi, her tür kaynağa erişim imkanı sunmaktadır. VPN ile e-kaynaklara erişim sağlarken, bu kaynakların kampus dışı erişim linklerini değil normal linklerini kullanmanız yeterli olmaktadır. VPN erişim için bu linklehttp://vpn.ku.edu.tr klikleyiniz. Ardından bilgisayarınıza ufak bir yazılım kurulacak ve sizin erişiminiz sağlanacaktır. Eğer Koç Üniversitesi mensubu değilseniz lütfen genel tarama için linki kullanınız. Sadece Koç Üniversitesi mensupları kaynaklara tam metin olarak erişim hakkına sahiptir.

Mezun E-posta Hesabıma Nasıl Erişirim?

Tarayıcınızın adres satırına alm.ku.edu.tr adresini yazarak siteyi ziyaret ediniz ve Email seçeneğini seçiniz. Alm e-posta adresinin tamamı (öğrenci@alm.ku.edu.tr) ve KU NetID Password’ü girerek e-posta hesabınıza ulaşabilirsiniz.

Otomatik E-posta Yanıtlama Ayarlarını Nasıl Yaparım?

Tarayıcınızın adres satırına web.mail.ku.edu.tr adresini yazarak siteyi ziyaret ediniz ve Email hesabınıza giriş yapınız. Sağ üzt kısımda bulunan Ayarlarseçeneğine tıklayarak Options seçeneğini seçiniz. Karşınıza gelen Account ekranının sağ kısmında bulunan menüden Set up Automatic Reply Message seçeneğini seçiniz. Seçim sonrası otomatik cevaplama tarih aralığını ve gönderilecek metin ayarlarını yapabilirsiniz. Gerekli ayarları yaptıktan sonra Save seçeneğini seçerek işlemi tamamlayınız.

Üniversite Geneline Nasıl Duyuru Yaparım?

BT Track-It sayfamızı ziyaret ediniz. KU kullanıcı adı ve parolanız ile sisteme giriş yapınız. Services Catalog başlığı altından Announcement&Groups / Announcement (Direct) seçeneğini seçiniz. “*” işaretli alanları doldurup talebi tarafımıza iletiniz. İsteklerin minimum bir gün önceden yapılması gerekmektedir.

Kişisel Bilgisayarım İçin Destek Alabilir miyim?

Bilgisayar, tablet, cep telefonu ve benzeri kişisel ürünleriniz ile ilgili destek için IT-SP ofisi ile irtibata geçebilirsiniz. itsp@ku.edu.tr veya 4455 nolu dahili telefondan IT-SP çalışanları ile irtibata geçebilirsiniz.

Yazıcı Kullanım Kotam Bitti, Nasıl Kota Yüklerim?

Dönem içerisinde hesabınıza otomatik olarak tanımlanmış yazıcı kullanım kotanızı bitirdiğiniz takdirde; Yapı Kredi Bankasına ödeme yapmanız ve dekontu IT servis masasına getirmeniz gerekmektedir.

IP ve MAC adresimi nasıl öğrenirim?

IP ve Mac adresleri, her bir bilgisayara özel bilgi olduğundan, kullanıcıya özel kimlik tanımlamaları esnasında kullanılmaktadır. Bilgisayarınıza ait IP ve MAC adres bilgisini aşağıdaki linke tıklayarak öğrenebilirsiniz, fakat bazı durumlarda (Örneğin bilgisayarınızdaki bir takım güvenlik uygulamaları ve kısıtlamalarından dolayı çalışmayabilir, IP ve MAC adresinizi öğrenemezseniz, ikinci yolu deneyin, o her bilgisayarda çalışacaktır.

Bilgisayarınızdan Başlat\Çalıştır’a tıklayın (kısayol Windows tuşu +R).
Gelen ekrana cmd yazın Enter tuşuna basın.
Gelen cmd.exe penceresine ipconfig /all yazıp enter tuşuna basın.
Gelen çıktıda, IP adresi başlığının yanındaki bilgiler IP adresinizi, Fiziksel Adres başlığındaki bilgiler de sizin MAC adresinizi vermektedir. Örnek format

IP Adresi……….: 192.168.1.55
Fiziksel Adres..: 01-00-53-AB-CD-EF gibi.

Eduroam farklı ortamlarda çalışır mı?

Eduroam Windows XP, Windows Vista, Windows 7,  Linux, Windows CE, iphone, ipod gibi değişik cihaz ve platformlarda çalışabilmektedir.

Eduroam ağının güvenlik derecesi nedir?

Günümüzde kablosuz ağlarda en yaygın güvenlik teknolojileri WEP, WPA, WPA2 olarak bilinen teknolojilerdir. WEP ve WPA gibi teknolojilerin artık güvenliği oldukça düşüktür. O yüzden kurulum dosyalarımızda WPA2 ön tanımlı olarak gelmektedir. Fakat WPA – TKIP geçici olarak kullanıma açıktır.

Eduroam ağına bağlanabilmek için neden program yüklüyorum?

Yeni kurulan eduroam kablosuz ağ sisteminde, güvenlik ön plandadır. Klasik kablosuz sistemlerinde ağ üzerinden iletişim yaparken bunun başkaları tarafından izlenmesi mümkün olabilmektedir. Bunun yapılamaması için kullanılabilen tek yöntem kullanılan şifreleme yönteminin karmaşıklığını artıemaktır. Eduroam kablosuz ağ sisteminde kullanıcı adı ve parolanızı ilk göndermeye başladığınız andan itibaren şifreli iletişim sağlanmaktadır. Bu şifreli iletişimin başlatılması için gerekli olan TTLS algoritması Windows içinde mevcut olmadığından, farklı bir program kullanmak zorundayız.

Eduroam ağına bağlanmak için secureW2 programını kurdum, bir daha ki bağlanmak istediğimde programı tekrar kurmak zorunda mıyım?

Daha önce eduroam ağına bağlanmışsanız ve programı kaldırmamışsanız tekrar programı kurmanıza gerek yoktur. Otomatik olarak eduroam gördüğünüz yerden bağlanabileceksiniz.

Eduroam ağına bağlantım sürekli kesiliyor / bağlanamıyor?

Eduroam bağlantısını sağlıklı bir şekilde kullanabilmeniz için bilgisayarınızdaki kablosuz ağ bağdaştırıcısı sürücüsünün güncel olması gerekmektedir.Ağ bağdaştırıcınızın marka ve modeline göre destek sağlayıcınızdan bilgi alın.

SecureW2 programını yükledim evimde veya ofisimdeki diğer kablolu veya kablosuz ağlara bağlanamıyorum, problem nedir?

Ayarlarınızı yönergelerde belirtildiği gibi yaptıysanız SecureW2 programı diğer kablosuz ve kablolu ağlarla ilgili sorunlara neden olmamaktadır.