Çağrı merkezi, Koç Üniversitesine erişim amaçlı kullanılabildiği gibi, çalışan yada öğrencilerimizin problemlerini iletebilecekleri ve genel sorunların çözüldüğü hizmet noktasıdır. Bu hizmetin teknoloji altyapısı Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü tarafından sağlanmaktadır.

Erişim yöntemleri ise telefon, e-mail, yada web arayüzü ile sağlanmaktadır.

Koç Üniversitesinde üç ayrı departmanda bağımsız olarak çağrı merkezi hizmeti verilmektedir. Bunlar; IT, Santral Operatörleri ve Mali İşler Departmanıdır.

Koç Üniversitesi’nde sesli mesaj servisi verilmektedir. Bu servis sabit ofis telefonlarıyla bütünleşiktir. Bu servise “5555” nolu dahili numara üzerinden erişilmesi mümkündür. Kampüs dışından bu servise erişmek için öncelikle 338 1000 aranıp daha sonra “5000” nolu dahili tuşlanması gerekmektedir.

Sesli Mesaj Sistemine İlk Giriş ve İsim Kaydının Oluşturulması

  • Masaüstü telefonunuzdan 5555’i tuşlayınız.
  • Dâhili numaranızı girip # tuşuna basınız.
  • Sistem tarafından oluşturulan ilk parolanızı giriniz ve  # tuşuna basınız.
  • Sistem sizden adınızı girmenizi isteyecek. Bu mesajı dinledikten sonra
      • 1 tuşuna basınız.
      • Adınızı soyadınızı söyleyiniz ve 1 tuşuna basınız.
  • Kayıdı onaylamak için # tuşuna basınız.

Sesli Mesaj Sistemine Giriş

  • Masaüstü telefonunuzdan 5555’i tuşlayınız.
  • Dâhili numaranızı giriniz ve # tuşuna basınız.
  • Parolanızı giriniz ve  # tuşuna basınız.

Sesli Mesaj Sistemi Parola Değiştirme

  • Sesli mesaj sistemine giriş yapınız. (Bakınız, Sesli Mesaj Sistemine Giriş)
  • Sırasıyla *4 5 4 tuşlarına basınız.
  • Yeni parolanızı giriniz ve # tuşuna basınız.

Sesli Mesajlarını Dinlemek ve Yönetmek

  • Sesli mesaj sistemine giriş yapınız. (Bakınız, Sesli Mesaj Sistemine Giriş)
  • Mesajlarınıza ulaşmak için 2 tuşuna basınız.
  • Mesajlarınızı dinlemek için 0 tuşuna basınız.
  • Mesajınızı silmek için *3 tuşuna basınız.
  • Mesajı silmeden diğer mesaja geçmek için # tuşuna basınız.

İsim Kaydının Değiştirilmesi

İsim Kaydı, sizi arayan kişinin ilk dinlediği isimdir ve size ait olmalıdır. Eğer kaydın size ait olmadığını düşünüyorsanız veya yaptığınız kaydı değiştirmek istiyorsanız:

  • Sesli mesaj sistemine giriş yapınız. (Bakınız, Sesli Mesaj Sistemine Giriş)
  • Sırasıyla 5 5 tuşlarına basınız.
  • Sinyal sesinden sonra isminizi okuyun.
  • Kaydı sonlandırmak için 1’e basın.
  • Onaylamak için # tuşuna basınız.

Sesli Mesaj Sistemi Parolası Unutulduğunda veya İlk Şifrenizi Öğrenmek İstediğinizde

Parolanızı unuttuğunuzda veya ilk şifrenizi öğrenmek istediğinizde  IT-Trackit üzerinden talepte bulunabilirsiniz.

Koç Üniversitesi kampüslerindeki santral ve telefon haberleşmesi bileşenlerinin kurulum ve servislerinin hizmeti verilmektedir.  Avaya IP tabanlı telefon santrali ile, dijital, analog ve IP telefon servisiyle 7000’den fazla kişiye hizmet verilmektedir. Santral üzerinden dış dünya ile ses iletişimi üç farklı teknoloji ile gerçekleştirilmektedir;

ISDN, (Integrated Services Digital Network)

Sayısal haberleşmede temel standart olan ISDN Telekom operatörleri tarafından farklı servisleri sunmak için tercih edilmektedir. Koç Üniversitesi ise 3 adet ISDN PRI hat ile hizmet vermektedir.

ISDN sisteminde bilgi son kullanıcıya kadar sayısal olarak iletilmektedir. Ses sinyalinin sayısal taşınmasındaki en önemli avantaj, gürültüden daha az etkilenmesi ve ses kalitesinin yüksek olmasıdır.

Ayrıca ISDN PRI sistemlerinde tek bir PRI kanal üzerinden 30 kişi ile aynı anda telefon görüşmesi yapılabilmektedir.

DID (direct inward dialing) özelliği sayesinde kullanıcılara direk erişilebilir. Her personele bir direk numara verebilmek mümkün hale gelmiştir.

VoIP, (Voice Over Internet Protocol)

IP üzerinden ses verisi gönderilmesidir.

En önemli avantajı kurumlara telefon görüşmelerinde maliyet avantajı sağlamasıdır. Ses iletişiminin paketlenerek, analog teknolojilere göre daha avantajlı olan IP ağları üzerinden transferi cazip ve ekonomik hale gelmiştir. VoIP sistemlerinde ses belirli bir sıkıştırma algoritmasıyla paketlenerek gönderilmektedir. VoIP sistemlerinde sesin sıkıştırılmasında; G.729, G.723, G.726, G.711 gibi algoritmalar kullanılmaktadır.

FCT, (Fixed Cellular Terminal)

Bu yöntem GSM görüşmelerinde önemli oranda maliyet avantajı ortaya çıkarır. Ofis telefonlarından yapılan GSM araması, FCT terminali üzerinden GSM’den GSM’eyapılır. Böylece, Sabit Hat-GSM görüşmesi GSM-GSM görüşmesine dönüştürülmüş olur.